Uit je trip tip - Reisverslag uit Meknès, Marokko van JonEs Rieken Feenstra - WaarBenJij.nu Uit je trip tip - Reisverslag uit Meknès, Marokko van JonEs Rieken Feenstra - WaarBenJij.nu

Uit je trip tip

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg JonEs

13 Oktober 2012 | Marokko, Meknès

Lieve mensen, 

Weer even een (kortere) update. 

Marrakech was niet minder dan een trip. LSD, met psychedelisch mozaïek van kleuren, smaken, geluid en geuren. Overweldigend indrukwekkend. Vandaag hebben we de trein naar het noorden gepakt, naar de relatief kleine stad meknes. Zeven uur lang uit het raam staren naar het langzaam overgaan van de eentonige dorre vlakte naar een groen heuvel landschap. Precies wat we nodig hadden. Even een momentje voor onze gedachten in plaats van onze zintuigen. 

Nu aangekomen in een super mooie riad (riad maison d'à côte) die ik qua inrichting het best kan omschrijven als 'antroposofisch Marokkaans'. Er hangt hier een opmerkelijke rust. We gaan er steeds per ongeluk van fluisteren. fijn! Het is immers ook vakantie..

Liefs, 
JonEs

  • 13 Oktober 2012 - 23:17

    Jootje:

    Ssst, ik praat nu ook heel zachtjes, ik dacht dat jullie een auto hadden gehuurd, mijn geheugen is dus echt niet meer wat het zijn moet, blond en in de overgang ... slechte combi ...
    Ik praat ook zachtjes omdat ¨miene man¨ de binnenkant van zijn ogen aan het bekijken is en daar wil ik hem uiteraard niet bij storen ...
    De poes snort, de man snurkt, de tv vertelt een Zweeds verhaal en ik tik zachtjes een beetje ¨qwatsh¨, hééé de tv klinkt, ¨witte wàh ...! Es dat moet je bekend in de oren klinken, vul aan, Pèllé!
    Geniet van de 'antroposofisch Marokkaans' sferen, ik ga ¨miene man¨ de trap op duwen, ook al is het kort, het blijft fijn iets van jullie te horen,

    truste en knus uit huize HarRie

  • 13 Oktober 2012 - 23:51

    Ine:

    Heerlijk zo'n mooie treinreis, kun je lekker om je heen kijken. Ik ga Meknes even opzoeken in mijn "Wat en Hoe" boekje. Ben benieuwd wat jullie gaan bekijken.

    Hier heeft het de hele dag geregend, ik ben niet verder gekomen dan de schuurdeur. Arend is nu erg verkouden, heeft het van mij overgenomen.
    Ik heb lekker vakantie, dat betekent eerst maar eens bijslapen en achterstallige klusjes doen.
    Lekker uitgebreid gekookt voor Elly en Marijke.

    We kijken al uit naar jullie nieuwe belevenissen. Veel liefs van Arend en Ine

  • 17 Oktober 2012 - 08:43

    René:

    Wat een andere wereld, gevangen in in fluisterverhalen.

    Leuk om te lezen, blijf genieten en blijf schrijven. Dan hebben wij er ook nog wat aan.
    René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JonEs

'Indiana Jones' wordt Jon vaak genoemd. Iedereen die hem wel eens in zijn vakantie outfit heeft gezien snapt waarom: lichtbruine broek, witte bloes en grote lichtgekleurde hoed. Denk daar een baardje bij en een starende blik in de verte ("waar denk je aan jon?" "Aan een holle planeet.. hoezo?") en het plaatje is compleet. Aankomend maand echter geen paard en lasso voor deze held. In plaats daarvan een huurauto (of kameel) en een constant fotograferend vriendinnetje. Wij gaan namelijk naar Marokko! En dat vraagt om een nieuwe naam.. Sahara Jones, aangenaam.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 2949

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 10 November 2012

Jones in Marokko

Landen bezocht: